“Cash In a Box” – My SNL Parody Debut

Just call me the next Justin Timberlake, baby! Or, rather, just never call me again, haha… What you’re about to watch is really really bad – I’m not kidding. And I’m not talking about just the ghetto quality either. I wouldn’t be surprised if your computer screens cracked mid-way through watching ;)

But when I heard there was a contest to win $1,000 for just shooting a “money saving tip” video, I couldn’t resist the chance. After all, before you can save anything you need to EARN that money first, right? And if this doesn’t get me that $1,000, well, I guess I just embarrassed myself in front of the entire world for nothing – womp womp.

You can help me out though by sharing it around on Twitter/Facebook if you like it! Or if you just want to help spread the embarrassment – I’ll take it all ;)

“Cash In A Box” (Parody of D*ck In A Box)

I can’t believe I’m actually posting this up right now…

You can watch the video here too if you’re seeing this in email or a reader – it’s 1 min long. Or you can just read my mad lyrical skills below… In which I literally swap out “d*ck” with “cash” in 99% of the areas, haha… You can compare it later to the original song when you’re bored ;)

“Cash in a Box”
(by J. Money)

To all the fellas out there with ladies to impress,
It’s easy to save just follow these steps:

1. Cut a hole in a box
2. Put your CASH in that box
3. Don’t ever open the box

And that is hoooooow you save it!

It’s my CASH in a box… girl
My CASH in a box…
It’s my CASH in a box, babe…
My CASH in a box.

Christmas! CASH in a box!
Raises! CASH in that box!
Tax returns… CASH in that box.
Every extra dollar goes straight to the box.

After you receive your paycheck – cash in the box.
Mid-day at a conference? Cash in the box!
Backstage at the Plutus Awards – cash in that box.

Put your cash, in the box…
Cash in box, cash in box…

Peace.

You’ll now have this song stuck in your head all day long – you’re welcome :)

All kidding aside though, it really is that easy to save. Though of course if you want to grow it you don’t actually want to put it in a box. Instead, you’d want to throw it in savings or cds or stocks or index funds or against your debt or towards your emergency fund, house down payment, etc, etc, etc. Whatever your main goals are, really.

At the end of the day though, just remember – the trick on how to save is to just take out the “how to!”

In other words, JUST DO IT.

Now if you’ll excuse me, I have to go check out what my competition is doing for this challenge… Don’t forget to share this on Twitter/Facebook if you enjoyed it!

If you’re lucky, perhaps I’ll make a follow up one day…“Oops, I (saved it) Again!” #BAM

britney spears like money

******
UPDATE: I did not win the contest, can you believe it???

Hey Republic Wireless – like the box I used in the vid? ;)

(Visited 27 times, 1 visits today)

Get blog posts automatically emailed to you!

70 Comments

  1. Ben @ The Wealth Gospel July 23, 2014 at 6:44 AM

    lol! Pretty good stuff, man. p.s. I noticed your “Why You’re Poor” site on the sidebar there. I was thinking about anonymously blasting that out to some friends and family ;)

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 7:14 AM

      Hah! You should… In fact, a Canadian media outlet picked it up a cple months back and passed it around for a while if you can believe that :) Funny how a random thing you do (that takes like 5 mins) after some beers can be better than stuff you pour energy in and flops, haha…

      Reply
      1. Ben @ The Wealth Gospel July 23, 2014 at 3:04 PM

        Haha that’s funny–so this thing has been making its rounds on the Internet for months and you’ve been holding out on us until now?

        Reply
        1. J. Money July 23, 2014 at 9:35 PM

          Oh man, I think I made that Why You’re Poor site like 2 years ago maybe even? It’s def. been a while… guess some stuff never dates ;)

          Reply
  2. Kalen @ MoneyMiniBlog July 23, 2014 at 6:53 AM

    Nice! HAHA You’re going to be famous now. You did it. Seriously though, I would not have been able to post a video of me singing like that…I commend you! It made me laugh and yeah…it will be stuck in my head all day. So when is your “Oops! I Saved It Again” single coming out???

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 7:27 AM

      It felt even more ridiculous just singing & filming the whole thing to begin with! I was deathly afraid of my wife or someone walking in on the middle of it all and being like “Wtf??” haha… Trying not to take myself so seriously these days, and this is definitely helping with that :)

      Reply
      1. Serena @ Thrift Diving July 23, 2014 at 8:58 AM

        LOL!!! That’s the scariest thing about making videos–someone walking in on you like you’ve got your pants down or something! LOL :) Fun video, though!

        Reply
  3. Stefanie @ The Broke and Beautiful Life July 23, 2014 at 7:42 AM

    Haha, just watched it. Any time I have to put myself on video I feel totally ridiculous, but it’s part of “the biz” for me… and my friends, family, etc have totally walked in on me, mid performance, totally giving it.

    Reply
  4. Dave @ The New York Budget July 23, 2014 at 8:06 AM

    Nicely done J$ – clever and funny! The best part about this contest is throwing something potentially embarrassing up there!

    Reply
  5. Catina July 23, 2014 at 8:18 AM

    There are no words.
    #JustKidding
    I vote you start a You Tube Channel!!! This is so fun!

    Reply
    1. David Hunter July 23, 2014 at 9:18 AM

      I second!

      You rock! Literally… Haha

      Reply
      1. J. Money July 23, 2014 at 11:01 AM

        Thanks guys. Be careful of what you wish for ;)

        Reply
  6. connieK July 23, 2014 at 8:26 AM

    HaHaHa!!!!! This just made my morning J$ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I mean it’s SO funny. And I love the picture of the dollar sign in the background!!! Classic! I can’t wait til Nickel and Penny get older and come across this and be like, WHAAAAATTTTTT DAAAADDDDDDD! YOU ARE EMBARRASSING MEEEEEE! Lol! You are the best~ you just make my Mon/Wed/Fridays! :) Great work! ps and yes, now you MUST DO oops I saved it again!!! We will be waiting……

    Reply
  7. Holly@ClubThrifty July 23, 2014 at 8:31 AM

    OMG!!! I love that skit! This is the best! You killed it!

    Reply
  8. Jon @ Money Smart Guides July 23, 2014 at 8:34 AM

    All I can say is wow! I never would be able to post a video of me singing online. It was hard enough making my video ecourse…felt so awkward. For what it’s worth, both of our cats were in the room when I hit play. One ran away and the other was fine and just kept listening.

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 11:04 AM

      I’ll take that all day, every day ;)

      Reply
  9. Shannon @ Financially Blonde July 23, 2014 at 8:56 AM

    Ha ha ha…totally ghetto, but straight to the point. I think a guy who is willing to make a fool of himself in the efforts of getting people to save money is a sexy thing. ;-)

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 11:05 AM

      I’m going to forward that to my wife who’s just shaking her head right now, haha… She’s in shock that I willingly sent this out there :)

      Reply
  10. Serena @ Thrift Diving July 23, 2014 at 8:57 AM

    Oooh nooooo! What did I just watch????!!!! :) LOL. You are so funny! I hope you win, though! Let me go grab that cash in a box now…. LOL

    Reply
  11. John @ Wise Dollar July 23, 2014 at 8:57 AM

    Ha ha, that is awesome! Like Connie said, just wait til the kiddos get older and come across this. :)

    Reply
  12. a terrible husband... July 23, 2014 at 9:55 AM

    Ha! Way too awesome! But please don’t post your version of “Oops, I did it again” with a money flop and full Britney costume…

    Reply
  13. Mrs. Frugalwoods July 23, 2014 at 10:41 AM

    Oh wow. That’s, just…. Wow. Speechless. Very cash. So box.

    Mr. Frugalwoods and I were actually discussing the enduring genius of D*ck In A Box last night. Only thing your video is missing is you getting arrested at the end. Re-take?

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 11:10 AM

      Haha yeah – they won *real* awards for that video too!!

      There’s actually a bunch of stuff I wanted to try out w/ it, but was limited to 1 min vid play, and after 2 hours of trying to film it all by myself (you’d be amazed at how many things I had to click/remember/look at to get it in one take!) I just called it a day and locked it in… Anything more than 2 hours (or hell, 2 mins!) just seems like a waste of time, haha…

      Reply
      1. Mrs. Frugalwoods July 23, 2014 at 3:49 PM

        Yah, filming oneself is always more epic and time-consuming than estimated at the outset. Oh but the things you could add in: cut your own hair? cash in the box! rode your bike? put that cash in the box!

        And to somehow incorporate that feather duster they used…

        Reply
  14. kathleen July 23, 2014 at 10:52 AM

    OH MY GOODNESS this is so so so so so so so so so funny. I hope you win.

    Reply
  15. Derek Olsen July 23, 2014 at 11:06 AM

    Glad I didn’t waste my time making my own stupid video.

    Reply
    1. Derek Olsen July 23, 2014 at 11:07 AM

      (Meaning, you are going to win and I would have wasted my time, see?)

      Reply
      1. J. Money July 23, 2014 at 11:12 AM

        Ahhh you had a tear welling up there on my face for a hot second!

        Reply
  16. Million Dollar Ninja July 23, 2014 at 11:34 AM

    oh boy this is pretty bad, hahaha. But like the lotto, you have to be in it to win it. Good luck!

    Reply
  17. Crystal July 23, 2014 at 11:47 AM

    Okay, that’s hilarious! They asked me multiple times to submit a video and the one that I sent in was my second take and definitely did not have this much planning put into it…like I put in 5 minutes total. Now I feel like a slacker…

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 11:49 AM

      yes, but only one of us continues to look sane ;)

      Reply
  18. Mel @ brokeGIRLrich July 23, 2014 at 11:56 AM

    Wow… I feel like you must have a very amazing and very patient wife :oP

    A little video editing and auto tune might really push you into 1st place, but either way it definitely made my morning. Good luck!

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:26 PM

      AUTO TUNE! YES!!! dangg….. where were you when I was making this! :)

      Reply
  19. Tonya@Budget and the Beach July 23, 2014 at 12:44 PM

    So awesome J!!! Now I’m not going to feel so bad posting my first ukulele “performance” at the end of the month. lol! Very creative!

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:26 PM

      It’s hard to top anything having to do with a ukulele, haha… You go with your bad self!

      Reply
  20. Free To Pursue July 23, 2014 at 1:14 PM

    Too funny J$. We can always count on you for a good chuckle. Thanks for posting this on “hump day”. ;)

    Reply
  21. Alicia July 23, 2014 at 3:28 PM

    Oh man, I am dying (in a good way). :) is it a voting contest, because if so I am totally down to support that.

    Reply
  22. Prudence Debtfree July 23, 2014 at 4:13 PM

    Well that’s really something, isn’t it : ) We did a video too – and it just won an award last week! Though not for $1,000. It’s a response to last year’s campaign by Visa Canada called “smallenfreuden” – the joy of small. Their message was, “Buy every little thing on Visa, and you’ll be happy. Grrrrr . . . I don’t know your stand on credit cards, but you can probably guess mine. We created a 44 second spoof on “smallenfreuden”. It’s called “cuttenfreuden”.
    http://www.youtube.com/watch?v=Tk2loQ4w6Mo

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:29 PM

      WOWW that was really REALLY good! You must have spent *hours* on that thing – so well done! Congrats :) I do happen to be a huge credit card lover, but can still appreciate your message nonetheless. You guys are so freaking creative!

      Reply
      1. Prudence Debtfree July 24, 2014 at 9:27 PM

        Thank you! And I’m so glad that we can disagree on the whole credit card issue and still be civil about it : )

        Reply
        1. J. Money July 26, 2014 at 8:35 AM

          hell yeah we can. I can be civil about any topic that’s debatable (politics, religion, etc). Unfortunately others can’t and then you get the crazy drama and have to find a way to quietly slip out the back so you don’t get sucked into pointless “debates” ;)

          Reply
  23. Noonan July 23, 2014 at 5:02 PM

    J$: You are a man of EXTREME courage!! Way to go way way out on a limb with the performance art (and it’s solidly funny)!

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:29 PM

      Thanks man :) Believe me, I struggled with releasing it into the wild!

      Reply
  24. Zee @ Work To Not Work July 23, 2014 at 7:25 PM

    wow…. umm… wow… I seriously don’t know what to say to that… Good job?

    Haha that was great, but I’m guessing you don’t do karaoke much, but I’m guessing that you would be awesome at karaoke.

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:30 PM

      I used to do it a lot in my drinking days :) Now my window of ballsy is between 9-12 (AM) while hopped up on coffee, haha…

      Reply
  25. Melanie@Dear Debt July 23, 2014 at 8:13 PM

    I just laughed for 1 min straight! I actually want to make parody pf videos, so you just inspired me a lot. :)

    Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:31 PM

      HAH! You can start with doing a parody of my parody ;)

      Reply
    1. J. Money July 23, 2014 at 9:36 PM

      I kinda want that badly, and then also kinda don’t, haha…

      Reply
  26. Dividend Mantra July 23, 2014 at 10:37 PM

    J$,

    Dude, seriously. That was crazy, funny, and crazy. Did I mention that was crazy? Hahahaha.

    Good stuff, though. Glad you’re not taking yourself too seriously. I need to take a page out of your book and remember to do the same myself.

    You need to call up a producer, man!

    Hope you win that $1,000. :)

    Best wishes!

    Reply
    1. J. Money July 26, 2014 at 8:35 AM

      Thanks man :) If you end up taking a page out of my book, I’d like to get a sneak peak of your video! Haha…

      Reply
  27. No Nonsense Landlord July 23, 2014 at 11:09 PM

    LOL, please do not quit your day job…

    But it was cool, and accurate. And I was glad when it was over.

    Reply
  28. Brit July 24, 2014 at 9:07 AM

    This made me LOL!! Now I have the song stuck in my head. Thanks. Will share this. JT, I mean J$!

    Reply
  29. ThriftyHamster July 24, 2014 at 12:39 PM

    You sing just as well as I do. ;)

    Well now, since you had the balls to share that video I’d better step up my game. I’ll use it as motivation to collect my financial info together and post my net worth.

    P.S.

    My computer screen survived the video.

    Reply
    1. J. Money July 26, 2014 at 8:36 AM

      I hope your net worth is much less embarrassing than my video :)

      Reply
  30. EL July 25, 2014 at 9:35 AM

    Nice video J. It goes to show how much bravery you have between 9-12 in the morning. Good luck with winning the cold cash, and don’t forget if you win to put it in the box.

    Reply
    1. J. Money July 26, 2014 at 8:38 AM

      Haha, you know it… though now that I think about it, storing cash in a box WITH A HOLE IN IT isn’t the smartest move. It’s gonna start falling out of there as it fills up! :)

      Reply
  31. James July 26, 2014 at 10:22 AM

    LOL…cash in a box!

    Reply
  32. debt debs July 29, 2014 at 7:08 AM

    That was pretty funny! Are you opening a YouTube channel?

    Reply
  33. Chris @ Flipping A Dollar July 29, 2014 at 7:38 AM

    Definitely made me LOL! Not gonna lie here though. I was going to DL it since youtube’s a little wonky here at work and won’t load properly. It got through about 3/4 of it though, and I’m thinking that I’ve had enough!
    I love bringing back some of the older (jeez is this one old now) SNL skits. Do Chris Farley next! Something about him being a chip n dale but saving all the tips he makes?

    Reply
    1. J. Money July 30, 2014 at 7:32 AM

      That would be a good one :) Or even “I’m saving money living in a VAN down by the RIVER!!!” haha…

      Reply
  34. Rahn July 29, 2014 at 9:59 AM

    The greatest! ahahaha

    Reply
  35. Leanne November 21, 2018 at 12:43 PM

    Loooool!

    Love this! A great reminder!

    Leanne ;)

    Reply
    1. J. Money November 21, 2018 at 2:21 PM

      I am here for you :)

      Reply

Leave A Comment

Your email address will not be published.